Det ordnar sig aldrig. Jag ordnar det.

Jag är född på en bondgård, och är så jordnära man kan. Jag är utsikten i klipphällar och tallskoge. Jag är hård och seg, och jag klarar nästan allt. Framförallt har jag fått en inställning att inget ordnar sig magiskt och automatiskt. Det enda sättet saker löser sig är om JAG ordnar det genom att bita ihop och jobba mig igenom möget. Då ordnar det sig oftast det till det bättre.
Så jag blir lite stum när jag möter människor som bara ställer sig rätt upp och ner och väntar på att andra ska lösas det åt dem. En slags prinsessan i tornet attityd som jag inte förstår. På stora företaget ser jag det en hel del: människor som sätter sig ner för att de anser att de skall bli bättre serverade. Där jag hade önskat att de i alla fall började.

För inget ordnar sig eller kommer gratis. Någonsin.

Jobba för det istället.

Kommentera

