Gräsmattesvettigt perspektiv

En gång för länge sedan bodde jag i ett kvarter där ljuden av koltrastkvitter dränktes av nyseparerade singelmammors gråt på balkongen. Som allt det vackra i strandförorten var en tunn fasad till Norén-misär. Jag tänker sällan på det, men det kom till mig när jag låg i hängmattan igår och lyssnade på koltrasten och barnens tjut i studsmattan. Det är bättre nu, även om livet inte är optimalt.

Nu sitter jag täckt av knott och svett. Nöjd som bara kroppsarbete kan ge. Känslan av att förtjäna dekadensen. Som troligtvis inte kommer vara överdådig pga ekonomin, men den kommer vara min.

2 thoughts on “Gräsmattesvettigt perspektiv

Kommentera

