Ojämn

Jag har aldrig förstått lagom, även om jag låtsas. Jag är en duktig flicka som tror bäst, störst och vackrast och känner mig därmed i all min strävan som lort däremellan mina försök att slå världen med häpnad.

Idag är jag kung är fucking allt. Shiny pants, good Hair and flawless result. I am good, borderline briljant. Min omgivning kallar detta odräglighet. Jag vet intevad jag kallar det, jo kanske lön för mödan.

Jag har alltid svängt mellan dessa lägen av frustration och galna vinstdanser. Det sägs inte vara sunt, men jag vet inget annat sätt. Jag har för mkt som bara måste göras. Jag måste höras. Som en rabiat terrier. Eller naturlig ledare och förändringsagent.

Skit samma.

Idag är bra. Ljuvligt bra. Kom lek i skuggan.

Kommentera

